Při vyvíjení vylepšených nábojů pro profíky osvědčená kola Zipp z řady Firecrest se vývojáři Zipp obrátili na kolegy ve vývojovém centru SRAM ve Schweinfurtu, v Německu. Výsledkem jsou sady nábojů ZR1 pro kola s kotoučovými a ráfkovými brzdami. Nové náboje mají dokonalejší utěsnění pro lepší životnost a rychlejší odezvu na šlapání díky 66 bodům záběru v zadním náboji. Vývojáři věnovali vývoji ZR1 více než 2 roky. Pro prokázaní životnosti nábojů bylo uskutečněno více než 58.500 km testovacích jízd, které byly části z celkového počtu 3.222 hodin testování. Náboje ZR1 mají klíčové technologie z nábojů Zipp Cognition. Design utěsnění je stejný, jak využívají Cognition, s velkou krytkou proti prachu na základně ořechu a s lepším utěsněním ložisek pro jejich větší ochranu. Velikost ložisek je stejná jak v Cognition, které jsou však vybavené prémiovými ložisky. Šest západek je umístněných tak, že pracují ve dvou skupinách po třech. V každém momentu proto zabírají tři západky. Systém volnoběžky proto navozuje pocit rychlého záběru s 66 body záběru. Ořech je navržený tak, že po jeho demontáži zůstávají západky na místě a údržba je pohodlná. Náboje jsou určené pro použití s dráty tvaru J s ohybem (J-bend), v současnosti nejpoužívanější dráty do výpletu, které jsou dobře dostupné a snadno se vymění.
Dop. MOC: přední náboj 4.125 KČ | 150 EUR, zadní náboj 8.250 KČ | 300 EUR
Náboje Zipp ZM2 přináší spolehlivý a přesný výkon i na nejkrutější traily. Byly vyvinuté v Německu a zadní náboj je vybavený 12 západkami s 132 body záběru pro rychlejší odezvu. Vylepšené utěsnění nábojů odpovídá za lepší životnost v drsném terénu. Genialita náboje ZM2 je v tom, jak se nám podařilo získat 132 bodů záběru.
Systém volnoběžky pracuje s 12 západkami ve 4 skupinách po 3, které se pohybují po rohatkovém prstenci se 33 zuby. 33 zubů umožňuje, aby byl prstenec silný a uvolnění západek spolehlivé a konzistentní.
4 skupiny po 3 západky se zapojují střídavě, ne najednou, takže v každý moment zabírají 3 západky, což je vhodné i pro životnost mechanismu. ZM2 má také vyšší schopnost přenosu zatížení a náboje lze použít na elektrických horských kolech.
Dop. MOC: přední náboj 4.125 KČ | 150 EUR, zadní náboj 8.250 KČ | 300 EUR