ZIPP gravel: Kola 303 XPLR a řídítka SL 70 XPLR

Kola 303 XPLR jsou rychlostně zaměřená gravel kola navržená s novým přístupem: začněte s dokonalým gravel pláštěm a navrhněte kolem něj kolo. Aby Zipp vyvinul tento set kol, první svého druhu, inženýři Zipp studovali, jak gravel závody změnily cyklistiku v posledních letech, a došli k několika klíčovým závěrům:

  1. Rychlostní rozvoj gravelu zvyšuje význam aerodynamické efektivity.
  2. Současná generace gravel kol vykazuje špatnou aerodynamickou efektivitu s gravel plášti.
  3. Nízké tlaky v pláštích jsou klíčem k odemčení rychlosti na gravelu, ale současný design gravel ráfků neposkytuje dostatečný prostor pro pláště k podpoře bočních zatížení při nižších tlacích.
  4. Současné gravel ráfky nebrání defektům při nízkých tlacích v pláštích.

Typické šířky plášťů pro gravel závody se pohybují od 38 do 50 mm s různými vzorky běhounů. Současná gravel kola mají vnější šířku ráfku 28-30 mm, což vytváří aerodynamický nesoulad při použití 40mm+ gravel pláště. S užším ráfkem a širším pláštěm vypadá rozhraní plášť-kolo spíše jako boule žárovky než ideální bezproblémový aerodynamický profil. Podle testování Zipp poskytuje efektivní spojení kola a gravel pláště u našeho designu 303 XPLR SW aerodynamickou výhodu 5 wattů oproti přednímu konkurentovi. Toto kolo je optimalizováno pro použití s plášti Goodyear XPLR Slick a Goodyear XPLR Inter, které byly navrženy ve spolupráci se Zipp.

Nízké tlaky v pláštích výrazně zvyšují rychlost na gravelu. Problém současných gravel setů kol je, že úzký ráfek mezi patkami pro pláště s nízkými tlaky způsobí kolaps pláště při zatáčení. Široký ráfek mezi patkami pro pláště u 303 XPLR SW zvyšuje prostor pláště, umožňující nižší tlaky bez skluzu pláště při bočním zatížení. To znamená snížení ztrát vibracemi při zachování předvídatelné kontroly v zatáčkách a nepřerušenou trakci při stoupání. 303 XPLR také pomáhá snižovat defekty díky hraně ráfku, která je o 77 procent tlustší než předchozí modely, čímž snižuje šanci na poškození při nárazu pláště na hranu ráfku.

Co výška ráfku? Konvenční myšlení naznačuje, že nižší ráfky jsou nejvhodnější pro gravel. Jak gravel závody pokročily, mnoho gravel tratí se závodí rychlostí přes 35 km/h s maximálními rychlostmi přes 60 km/h. Ráfek 303 XPLR je vysoký 54 mm, což vytváří efektivní aerodynamický doplněk pro velké gravel pláště při vysokých rychlostech. Naše výzkumy zjistily, že 54mm vysoký ráfek vytváří dokonalý poměr pro aerodynamickou efektivitu s 40mm gravel pláštěm při závodních rychlostech. A i když jsou kola 303 XPLR velké, jejich hmotnost je pouhých 1496 g (303 XPLR SW) a 1642 g (303 XPLR S), což vás udrží rychlými i při nevyhnutelném stoupání na gravelu, kde často dochází k oddělení skupin.

Nakonec, posledním kritickým prvkem pro rychlost na gravelu jste vy sami. Jste doslova motorem, který se žene přes terén. Nižší tlaky plášťů dosažitelné s 303 XPLR vás udrží v nejlepší kondici s menší únavou svalů až do 11. hodiny jízdy tím, že vás izolují od nekonečných hodin nárazů a otřesů. S 303 XPLR se dostanete do cílové rovinky lépe připraveni než kdykoliv předtím na finální sprint do cíle.

*303 XPLR SW A 303 XPLR S JSOU KOMPATIBILNÍ POUZE SE SCHVÁLENÝMI PLÁŠTI. Pláště Goodyear XPLR Slick a Goodyear XPLR Inter jsou speciálně navrženy a optimalizovány pro 303 XPLR.

 

ZIPP 303 XPLR SW

Kola Zipp 303 XPLR SW jsou našimi nejrychlejšími gravel koly vůbec, díky svému mega širokému a vysokému ráfku, který se bezproblémově integruje s gravel plášti.* Současná gravel kola jsou mírně upravené verze existujících silničních kol, zaměřená na vysokou tuhost a nízkou hmotnost. Zipp volí jiný přístup, zaměřený výhradně na rychlost. U gravel kol jsou valivý odpor, ztráta vibrací na hrubém povrchu, a vítr významnými překážkami rychlosti. Aby se s tím vypořádal, Zipp použil svou filozofii Total System Efficiency (Celková účinnost systému) specificky na výzvy gravelu.

VLASTNOSTI

  • Nejrychlejší závodní kolo na gravel, s bezdušovým a bezháčkovým (hookless) profilem ráfku.
  • Ultraširoký vnitřní profil pro snížení valivého odporu, a s možností jízdy s tlaky pod 2,1 bar (30 PSI).
  • Široký a vysoký profil ráfku se bezproblémově integruje s gravel plášti pro zvýšení aerodynamické efektivity.
  • Aplikuje filozofii Zipp Total System Efficiency (Celková účinnost systému) pro vysoký výkon na gravelu.
  • Maximální tlak v plášti 3,45 bar (50 PSI).
  • Náboj ZR1 DB je navržen v Německu s lepším designem těsnění pro vyšší odolnost a rychlejší odezvu, s 66 body záběru ořechu.
  • Uchycení kotouče Centerlock. Pojistná matice (lockring) je součástí balení.
  • Ořech XDR nebo SRAM/Shimano.
  • Ořech Campagnolo N3W je dostupný samostatně
  • Dodává se s předními a zadními koncovkami pro pevnou osu 12 mm.
  • Doživotní záruka.
  • DMOC přední kolo: 22.100 KČ | 850 EUR
  • DMOC zadní kolo: 24.700 KČ | 950 EUR

SPECIFIKACE

  • Rozměr kol: 700c (28“)
  • Konstrukce ráfku: Karbon – bez háčku patky (hookless)
  • Náboje: ZR1
  • Vnitřní šířka ráfku: 32 mm
  • Maximální systémová hmotnost: 130 kg
  • Maximální tlak v plášti: 3,45 bar / 50 PSI
  • Hmotnost: 1496 g

 

303 XPLR S

Zipp 303 XPLR S je velký skok vpřed v rychlosti pro gravel jezdce, a to bez vysoké cenovky. Tento set kol přebírá klíčové inovace z našeho prémiového širokého gravel setu 303 XPLR SW a je cenově dostupný a robustní pro náročné gravel jezdce. Tento set kol je nejrychlejší na gravelu díky svému mega širokému ráfku, který se bezproblémově integruje se schválenými gravel závodními plášti.

SPECIFIKACE

  • Rozměr kol: 700c (28“)
  • Konstrukce ráfku: Karbon – bez háčku patky (hookless)
  • Náboje: 76 / 176
  • Vnitřní šířka ráfku: 32 mm
  • Maximální systémová hmotnost: 130 kg
  • Maximální tlak v plášti: 3,45 bar / 50 PSI
  • Hmotnost: 1642 g

VLASTNOSTI

  • Rychlé a robustní gravel kolo s bezdušovým a bezháčkovým (hookless) profilem ráfku.
  • Ultraširoký vnitřní profil pro snížení valivého odporu a s možností jízdy s tlaky pod 2,1 bar (30 PSI).
  • Široký a vysoký profil ráfku se bezproblémově integruje s gravel plášti pro zvýšení aerodynamické efektivity.
  • Aplikuje filozofii Zipp Total System Efficiency (Celková účinnost systému) pro vysoký výkon na gravelu.
  • Náboje 76 / 176 DB s uchycením kotouče Centerlock a XDR nebo SRAM/Shimano ořechem.
  • Dodává se s předními a zadními koncovkami pro pevnou osu 12 mm.
  • Maximální tlak v plášti 3,45 bar (50 PSI).
  • Doživotní záruka.
  • DMOC přední kolo: 14.300 KČ | 550 EUR
  • DMOC zadní kolo: 16.900 KČ | 650 EUR

PŘEJÍT NA NAPLETENÁ KOLA ZIPP >>>

 

SL 70 XPLR

Zipp SL 70 XPLR jsou špičková karbonová řídítka pro gravel a all-road jízdu, navržená pro dokonalé sladění se sadou SRAM RED AXS. Tato karbonová řídítka jsou speciálně vytvořena pro gravel jízdu a další terény, poskytují bezproblémovou funkčnost a ergonomickou dokonalost. Řídítka mají převis, který kryje brzdovou hadičku tam, kde vystupuje z brzdové páky. Tento převis vytváří platformu, která se spojuje s brzdovou pákou a poskytuje ideální oporu pro vaše ruce při držení na pákách. Řídítka SL 70 XPLR vám pomáhají jet rychleji tím, že vaše tělo, počínaje rukama, umisťují do optimální "komfortní zóny" pro hodiny náročné jízdy v různorodém terénu. Dnešní gravel jezdci požadují spolehlivou funkčnost: pohodlí, kontrolu, a schopnost nést potřebné vybavení. Řídítka mají mělčí a širší oblouky pro efektivitu a pohodlí při dlouhých jízdách. Navíc, SL 70 XPLR mají také definované značky na spodní a horní části řídítek pro snadné umístění ovladačů SRAM Wireless Blips. Všechny cesty vedou k Zipp SL 70 XPLR.

SPECIFIKACE

  • Materiál: Karbon
  • Průměr objímky: 31,8 mm
  • Reach / Drop: 70 mm / 115 mm
  • Šířky: 40 cm, 42 cm, 44 cm, 46 cm, 48 cm
  • Hmotnost: 240 g (44 cm)

VLASTNOSTI

  • Špičková karbonová řídítka z jednosměrného vlákna pro all-road a gravel jízdu.
  • Navrženo pro integraci se SRAM RED AXS.
  • Definované značky pro umístění SRAM AXS Wireless Blips.
  • Skryté vnější vedení pro hydraulické hadice vedoucí do představce.
  • Dosah (reach) oblouků 70 mm a hloubka (drop) oblouků 115 mm umožňují pohodlnou pozici rukou na brzdových pákách, a mělčí pozici rukou v obloucích.
  • Vytočení celých oblouků nad uchycením pák směrem ven (flare) 5° a vytočení oblouků pod uchycením pák směrem ven (outsweep) 11° vytvářejí pozici na obloucích o 6 cm širší než na brzdových pákách.
  • 240 g pro řídítka o šířce 44 cm.
  • Matná černá povrchová úprava.
  • Doživotní záruka.
  • DMOC: 9.360 KČ | 360 EUR

PŘEJÍT NA ŘÍDÍTKA ZIPP >>>

© 2000-2024 Všechna práva vyhrazena, Cyklo Žitný, s.r.o. | Zásady cookies