Kola 303 XPLR jsou rychlostně zaměřená gravel kola navržená s novým přístupem: začněte s dokonalým gravel pláštěm a navrhněte kolem něj kolo. Aby Zipp vyvinul tento set kol, první svého druhu, inženýři Zipp studovali, jak gravel závody změnily cyklistiku v posledních letech, a došli k několika klíčovým závěrům:
Typické šířky plášťů pro gravel závody se pohybují od 38 do 50 mm s různými vzorky běhounů. Současná gravel kola mají vnější šířku ráfku 28-30 mm, což vytváří aerodynamický nesoulad při použití 40mm+ gravel pláště. S užším ráfkem a širším pláštěm vypadá rozhraní plášť-kolo spíše jako boule žárovky než ideální bezproblémový aerodynamický profil. Podle testování Zipp poskytuje efektivní spojení kola a gravel pláště u našeho designu 303 XPLR SW aerodynamickou výhodu 5 wattů oproti přednímu konkurentovi. Toto kolo je optimalizováno pro použití s plášti Goodyear XPLR Slick a Goodyear XPLR Inter, které byly navrženy ve spolupráci se Zipp.
Nízké tlaky v pláštích výrazně zvyšují rychlost na gravelu. Problém současných gravel setů kol je, že úzký ráfek mezi patkami pro pláště s nízkými tlaky způsobí kolaps pláště při zatáčení. Široký ráfek mezi patkami pro pláště u 303 XPLR SW zvyšuje prostor pláště, umožňující nižší tlaky bez skluzu pláště při bočním zatížení. To znamená snížení ztrát vibracemi při zachování předvídatelné kontroly v zatáčkách a nepřerušenou trakci při stoupání. 303 XPLR také pomáhá snižovat defekty díky hraně ráfku, která je o 77 procent tlustší než předchozí modely, čímž snižuje šanci na poškození při nárazu pláště na hranu ráfku.
Co výška ráfku? Konvenční myšlení naznačuje, že nižší ráfky jsou nejvhodnější pro gravel. Jak gravel závody pokročily, mnoho gravel tratí se závodí rychlostí přes 35 km/h s maximálními rychlostmi přes 60 km/h. Ráfek 303 XPLR je vysoký 54 mm, což vytváří efektivní aerodynamický doplněk pro velké gravel pláště při vysokých rychlostech. Naše výzkumy zjistily, že 54mm vysoký ráfek vytváří dokonalý poměr pro aerodynamickou efektivitu s 40mm gravel pláštěm při závodních rychlostech. A i když jsou kola 303 XPLR velké, jejich hmotnost je pouhých 1496 g (303 XPLR SW) a 1642 g (303 XPLR S), což vás udrží rychlými i při nevyhnutelném stoupání na gravelu, kde často dochází k oddělení skupin.
Nakonec, posledním kritickým prvkem pro rychlost na gravelu jste vy sami. Jste doslova motorem, který se žene přes terén. Nižší tlaky plášťů dosažitelné s 303 XPLR vás udrží v nejlepší kondici s menší únavou svalů až do 11. hodiny jízdy tím, že vás izolují od nekonečných hodin nárazů a otřesů. S 303 XPLR se dostanete do cílové rovinky lépe připraveni než kdykoliv předtím na finální sprint do cíle.
*303 XPLR SW A 303 XPLR S JSOU KOMPATIBILNÍ POUZE SE SCHVÁLENÝMI PLÁŠTI. Pláště Goodyear XPLR Slick a Goodyear XPLR Inter jsou speciálně navrženy a optimalizovány pro 303 XPLR.
Kola Zipp 303 XPLR SW jsou našimi nejrychlejšími gravel koly vůbec, díky svému mega širokému a vysokému ráfku, který se bezproblémově integruje s gravel plášti.* Současná gravel kola jsou mírně upravené verze existujících silničních kol, zaměřená na vysokou tuhost a nízkou hmotnost. Zipp volí jiný přístup, zaměřený výhradně na rychlost. U gravel kol jsou valivý odpor, ztráta vibrací na hrubém povrchu, a vítr významnými překážkami rychlosti. Aby se s tím vypořádal, Zipp použil svou filozofii Total System Efficiency (Celková účinnost systému) specificky na výzvy gravelu.
Zipp 303 XPLR S je velký skok vpřed v rychlosti pro gravel jezdce, a to bez vysoké cenovky. Tento set kol přebírá klíčové inovace z našeho prémiového širokého gravel setu 303 XPLR SW a je cenově dostupný a robustní pro náročné gravel jezdce. Tento set kol je nejrychlejší na gravelu díky svému mega širokému ráfku, který se bezproblémově integruje se schválenými gravel závodními plášti.
Zipp SL 70 XPLR jsou špičková karbonová řídítka pro gravel a all-road jízdu, navržená pro dokonalé sladění se sadou SRAM RED AXS. Tato karbonová řídítka jsou speciálně vytvořena pro gravel jízdu a další terény, poskytují bezproblémovou funkčnost a ergonomickou dokonalost. Řídítka mají převis, který kryje brzdovou hadičku tam, kde vystupuje z brzdové páky. Tento převis vytváří platformu, která se spojuje s brzdovou pákou a poskytuje ideální oporu pro vaše ruce při držení na pákách. Řídítka SL 70 XPLR vám pomáhají jet rychleji tím, že vaše tělo, počínaje rukama, umisťují do optimální "komfortní zóny" pro hodiny náročné jízdy v různorodém terénu. Dnešní gravel jezdci požadují spolehlivou funkčnost: pohodlí, kontrolu, a schopnost nést potřebné vybavení. Řídítka mají mělčí a širší oblouky pro efektivitu a pohodlí při dlouhých jízdách. Navíc, SL 70 XPLR mají také definované značky na spodní a horní části řídítek pro snadné umístění ovladačů SRAM Wireless Blips. Všechny cesty vedou k Zipp SL 70 XPLR.