Od chvíle, kdy první průkopnická horská kola byla upravena pro jízdu v terénu, jízda na horském kole zdárně vzdorovala konvenci a hledala nové způsoby, jak jízdu vylepšit. Každý nový styl jezdění vyžaduje dokonalé řešení. Sada SRAM EX1 je prvním pohonným systémem na světě, který je vyvinut speciálně pro jedinečné požadavky E-MTB. S osvědčenou technologií SRAM 1x™ jakožto DNA, je srdcem této skupiny kazeta EX1, která umožňuje optimální postup mezi zuby pro více účelově řízených převodů a poskytuje nejlepší převodovou škálu prostřednictvím motoru E-MTB. Každá SRAM EX1 komponenta je navržena tak, aby dokonale doplnila systém. Výsledkem je tichý provoz, intuitivní řazení, zvýšená životnost baterie a větší odolnost. Sada SRAM EX1 otevírá dveře novému trendu jízdy na horském kole.
Základem je kazeta SRAM XG-899 E-BLOCK™ s rozsahem 11-48 zubů. Kazeta využívá všechny technologie, které má Sram k dispozici. Na první pohled se může 8 pastorků zdát málo, ale pro potřeby E-MTB je to naprosto dostačující. Vyhnete se tak zbytečnému řazení a tím šetříte baterii svého kola.
Pro sadu SRAM EX1 bylo nutné vyrobit i odpovídající přehazovačku, která využívá technologii XHORIZON™ známou z ostatních pohonů SRAM 1x11. K úpravám došlo i u páčkového řazení, kde je možné řadit pouze o jeden rychlostní stupeň s ohledem na sílu elektromotoru a rozložení kazety. Celou sadu SRAM EX1 pak doplňují hliníkové kliky, které jsou kompatibilní s motory Bosh, Brose a Yamaha. Převodníky s technologií X-SYNC™ jsou dostupné v provedení 14, 16 a 18 zubů.
Rozjeté elektrokolo je také potřeba ukočírovat a bezpečně ubrzdit. Proto vznikly zcela nové brzdy SRAM GUIDE RE. Ty se skládají z ověřených brzdových pák Guide R a třmenů Code.
Kompletní sadu naleznete ZDE.